vrijdag 30 januari 2009

Reisfotografie

Al meer dan vijftien jaar (sinds '93) leg ik me zeer intensief en met enthousiasme toe op fotografie. Een vroege passie voor andere culturen en historisch erfgoed introduceerde me in de reisfotografie. Aanvankelijk fotografeerde ik met kleurnegatief, maar al snel ontstond de behoefte om mijn reiservaringen te delen. De overstap naar dia's en computer gestuurde reisreportages waren een logisch vervolg.

Een van mijn top 5 bestemmingen is Namibië. Ik vertoef graag in woestijngebied. En dan kom je vanzelfsprekend in Namibië aan je trekken. De Namib-woestijn wordt gezien als de oudste woestijn ter wereld. De ca. 100 kilometer brede zandwoestijn strekt zich uit van noord naar zuid langs de Atlantische kust van Namibië over een lengte van ca. 2000 kilometer, van Walvisbaai in het noorden tot Lüderitz in het zuiden. De Namib-woestijn is een beschermd gebied. In het midden van de woestijn bevindt zich Sossusvlei, een schilderachtige vallei waar heel soms water staat. Samen met het naastgelegen Deadvlei is Sossusvlei een van de grote toeristische trekpleisters van het land.

Hierbij een beeld van 'deadvlei' tijdens mijn reis door Namibie.

Geen opmerkingen: