zondag 25 januari 2009

NIKON VERHOOGT PRIJZEN...

Dankzij de oeroude 'tamtam', had ik hier en daar al geruchten opgevangen over mogelijke prijsstijgingen in 2009 door japanse fabrikanten. En gisteren ontving ik van mijn docent digitale fotografie volgend bericht:

"Ik wil jullie niet op kosten jagen, maar de prijzen van Japanse producten worden fors hoger.
Zo heb ik bijvoorbeeld net vernomen dat Nikon de prijzen gaat aanpassen vanaf 16 februari. Alles wat na die datum verkocht wordt zal waarschijnlijk 20% duurder zijn. Ook andere fabrikanten kondigen prijsverhogingen aan of hebben de prijzen al verhoogd.
Als je nog een aankoop gepland hebt, is het misschien beter die nu nog te doen".


Mijn NIKON DSLR heb ik net voor de aangekondigde stijging aangekocht. Op mijn verlanglijstje had ik ook nog het nagelnieuwe AF-S nikkor 50mm f/1.4 G - of het 50mm f/1.4D AF nikkor objectief. Misschien kan ik er maar best snel werk van maken...

Is er iemand die met beide objectieven al een test heeft gedaan? Zijn er waardevolle verschillen tussen beiden?

Geen opmerkingen: